Als je de top wilt bereiken, kun je niet op de vlakte blijven.

Als je de top wilt bereiken, kun je niet op de vlakte blijven.

Hoe krijg ik nieuwe klanten?

Door Astrid Blokhuijsen

 

Vraag: Hoe krijg ik nieuwe klanten?

Als je de klant kan overtuigen, maak je omzet. Maar hoe pak je dat aan? Als ondernemer heb je verschillende mogelijkheden om je overtuiging uit te dragen. Je bent natuurlijk overtuigd van je eigen kunnen en jouw team is het beste wat er is, toch? Dan kun je dat opschrijven; In een advertentie, nieuwsbrief en een brochure. Je zorgt ook voor de buitenkant; een gevel met schone ramen, boompjes in pot of een reclame boord voor de deur en een fris interieur. Dat draagt natuurlijk allemaal bij tot de overtuiging van de klant:

Daar zijn ze echt goed!”

Maar wat toch altijd het allerbeste werkt is: mond tot mond reclame! Dat is de beleving van de klant, op jouw vloer, tussen jouw vier muren. Laat het ervaren, dat je de best bent.

Maak je klanten tot fans en het zijn je Ambassadeurs.

Ambassadeurs vertellen hoe goed je bent, geven succesverhalen weg op feestjes, op kantoor en het schoolplein. En bovendien iedereen kan het zien. Waardeer je ambassadeurs! Maak elk bezoek tot een feestje en geef je ambassadeurs “iets”.

Cadeautips voor ambassadeurs:

  • Loyaliteitsprogramma.

  • Kennismaking met nieuwe producten (bijv.: miniatuur of behandeling in de salon).

  • Verjaardagskaart met een verrassing (bijv.: föhnen, opsteken of een kleuraccent cadeau.

  • Valentijnsdag,- of Sinterklaas attentie.

  • Zomer en winter workshop met verzorging,- en stylingtips volgens de laatste trend.

Natuurlijk kan je speciale acties altijd plannen in overleg met je leverancier.

Overtuigen doe je door een ervaring te geven. Nodig de medewerkers van de mooiste schoenenwinkel , de meest fashion boetiek en die van het beste restaurant uit en geef ze de kleur en de coupe waarmee ze er geweldig uit zien! Het is de investering van een uurtje eerder of later doorwerken op vrijdag of zaterdag. Maak het een top beleving. Op deze manier zeg of schrijf je niets maar je doet waar je goed in bent. Laat zien wat je kan!

Just do it”

Bovendien zijn klanten die komen door klanten, leuke klanten en hebben potentie om vaste klant te worden. Klanten die op de aanbieding uit de krant afkomen, blijken vaak eendagsvliegen. Bij een aanbieding van de buurman, zitten ze daar op de stoel.

Richt je focus op waar je kracht ligt. Persoonlijk contact wordt hoog gewaardeerd. Als je echt weet wat je klant belangrijk vindt, kun je met deze wetenschap de kwaliteitsbeleving verhogen. Stop met anonieme enquêtes maar ga als eigenaar eens wat vaker naar je klant toe en vraag persoonlijk: “Is er iets wat vandaag beter kon?” Verzamel deze input en doe er je voordeel mee. De klant voelt zich op deze manier belangrijk en serieus genomen. Wees oprecht en werkelijk geïnteresseerd. Vraag het je leuke maar ook je minder leuke klanten. Op deze wijze overtuig je de klant dat jij er bent om te helpen. Help je klant bij het maken van de juiste keuze voor coupe, kleur, thuisverzorging en styling van het haar. Help!!

Als je doet wat je leuk vindt, ligt de lat nooit te hoog.”

Astrid Blokhuijsen

Contact

Heeft u vragen, aarzel dan niet om even contact te zoeken.

tel: 06 25 27 25 82
email: info@absuccescoaching.nl